Om meg

Bildet mitt
Håper du får en trivelig reise på blogger. Du finner litt av hvert om mangt og mye :)

fredag, august 07, 2009

Selvhealing

Denne har jeg fått på mail fra en god venn:

Heal deg selv!

1) Sett deg godt til rette i en stol, eller legg deg ned. Plasser hendene langs siden eller i fanget. Hold hendene fra hverandre. Lukk øynene og slapp helt av. Pust inn gjennom nesen, fyll opp lungene og magen med luft.Hold i to-tre sekunder, og pust ut med åpen munn slik at du tømmer lungene og magen helt for luft. Gjenta dette tre ganger. Mellom hver pust sier du inni deg: "Jeg er helt avslappet."


2) Tenk deg at du står et sted i naturen og ser ut over et hav eller vann. Du er nå ute, så kjenn etter om du fornemmer lukten av naturen rundt deg og føl hvordan det påvirker deg. Lytt etter lydene som naturlig hører hjemme i dette naturbildet, i tankene dine. Kanskje hører du vannskvulp eller fuglesang, kanskje rasling av trær hvis det er trær i tankebilde ditt, eller kanskje det er helt stille. Hør det du hører, lukt det du lukter, og se det du ser.


3) La blikket gli utover havet eller vannet. Tenk deg en vanndråpe som faller ned i havet og forener seg med sin kilde. Vanndråpen symboliserer deg selv, og havet symboliserer den univerielle energien. Føl hvordan det påvirker deg. Kanskje du nå føler deg varm eller kald eller lette skjelvinger i kroppen.Stol på at det du nå opplever er riktig for deg, alt skjer kontrollert.


4) Si følgende setning inni deg- og du kan godt spesifisere problemene hvis du ønsker det: "Jeg overlater alle mine problemer til den universielle kraften."
Se så for deg at du befinner deg i et landskap der solen skinner og lyser opp kroppen din innvendig og rundt deg. Se deg selv som strålende og frisk, og si positive bekreftelser til deg selv. "Jeg er i fullkommen velvære" eller andre positive setninger som begynner med:
"jeg er..." Det gir kroppen din oppgaver som setter i gang selvhelbredelse.


5) Åpne øynene etter ca. 15-20 minutter, reis deg forsiktig opp i stående på gulvet. Heng armene langs siden og lukk øynene. Føl hva som skjer med deg, du kan begynne å svaie og føle at føttene blir godt plantet i gulvet. Du kan nå bli justert som ved en fysisk behandling, du kan bli tøyd, muskler og ledd kan bli justert, det kan skje indre fysiske reaksjoner. Stol på at alt du nå opplever er riktig for deg.


6) Hvis du opplever justeringer, er det spesifikke energier som overføres til deg, det er healingenergi på høyere frekvenser. Energiene gir nervesystemet impulser som styrer bevegelsene i kroppen din. Det du opplever av justeringer, er tilpasset deg og det du trenger. Stol på at lyset arbeider godt,. Du kan sette deg ned hvis du føler ubehag eller at du blir sliten av å stå. Du bestemmer selv hvor lenge du står oppreist. Hvis det nå er gått 45-60 minutter siden du startet, og du fortsatt opplever reaksjoner, kan du stoppe ved å si "Stopp" inni deg. Ønsker du å fortsette, kan du gjøre det.
Din indre healingsevne er nå aktivert i mindre eller større grad. Du kan når som helst koble deg på energien igjen ved å danne tankebilde av dråpen og havet. Noen sekunder er nok.


Dette er en metode
HEALER OG REFLEKSOLOG
Runar Halonen bruker.
Og han har gitt mange mennesker en bedre hverdag.
Han fungerer som en kanal, og hjelper deg til å aktivisere din naturlige healingsenergi. Det virker som det er en kobling mellom kraften og bruker og det som formidles her. Mange har fått hjelp gjennom denne øvelsen.

*******************************************************************

Jeg har lest dette mange ganger og lært meg utenat hele framgangsmåten og setningene som brukes. Og jeg syntes jeg har god effekt av dette...

Kanskje dette kan være noe for deg også?

Lykke til !
              

1 kommentar:

  1. Jeg begynte å puste voldsomt, magadrag liksom, og så slappe av i magen og trakk pusten ihjen, om og om igjen som om jeg hadde glemt å puste før. Det ble en bølgebevegelse med magen, inn med pusten, magen stram, ut med pusten, slapp mage. Det var fantastisk. Gjorde ikke så lenge som her for dette var en test. Dessuten ble jeg kvalm og på gråten. Ba om spesifikke ting til å skje. Vet ikke hvorfor? Skal bruke dette mer, ja.

    SvarSlett

Koselige hilsener :)